Toto je starší verze dokumentu!
Úkolem bylo vytvořit jednoduchou hru, ve které by uživatel ovládal pomocí desky FRDM-KL25Z automobil a náklonem této desky by realizoval pohyb. Následný postup ve hře by byl podmíněn průjezdem mezi překážkami.
Pro projekt byla použita deska FRDM-KL25Z a grafický displej 128×64 ATM12864D. Projpojení mezi deskou s procesorem a samotným displejem je realizována přímo s pomocí propojovací desky vytvořené na ústavu UREL, která obsahuje navíc nastavení jasu. Zapojení je velice jednoduché a tedy není nutné jej zde ukazovat. Na obrázku níže je fotografie sestaveného kompletu.
obr.1 Sestava s displejem
Zapojení I/O pinů procesoru bylo zvoleno dle datasheetu k displeji ATM12864D zvoleno následně:
ATM12864D | FRDM-KL25Z |
---|---|
K | PTD7 |
RW | PTA16 |
E | PTD6 |
DI | PTC17 |
CS1 | PTC12 |
CS2 | PTC13 |
DB0 | PTD11 |
DB1 | PTD10 |
DB2 | PTD6 |
DB3 | PTD5 |
DB4 | PTD4 |
DB5 | PTD3 |
DB6 | PTD0 |
DB7 | PTD7 |
Displej obsahuje dva řadiče, každý obsluhuje polovinu displeje. Pro komunikaci se používají dva druhy příkazů. V jednom případě jsou displeji posílány instrukce a v druhém případě jsou mu posílány data. Zápis do displeje se provede po přivedení logické úrovně HIGH na pin E(Enable). Již ze začátku projektu nebyla jistota, zda displej bude mít dostatečnou rychlost vykreslování pro realizaci hry.