Individální projekty MPOA

Mikroprocesory s architekturou ARM

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


2014:driving-game

Toto je starší verze dokumentu!


Hra DRIVING

Zadání

Úkolem bylo vytvořit jednoduchou hru, ve které by uživatel ovládal pomocí desky FRDM-KL25Z automobil a náklonem této desky by realizoval pohyb. Následný postup ve hře by byl podmíněn průjezdem mezi překážkami.

Použitá zařízení

Pro projekt byla použita deska FRDM-KL25Z a grafický displej 128×64 ATM12864D. Propojení mezi deskou s procesorem a samotným displejem je realizována přímo s pomocí propojovací desky vytvořené na ústavu UREL, která obsahuje navíc nastavení jasu. Zapojení je velice jednoduché a tedy není nutné jej zde ukazovat. Na obrázku níže je fotografie sestaveného kompletu.

 Sestava s displejem

obr.1 Sestava s displejem

Zapojení I/O pinů procesoru bylo zvoleno dle datasheetu k displeji ATM12864D následně:

ATM12864D FRDM-KL25Z
K PTD7
RW PTA16
E PTD6
DI PTC17
CS1 PTC12
CS2 PTC13
DB0 PTD11
DB1 PTD10
DB2 PTD6
DB3 PTD5
DB4 PTD4
DB5 PTD3
DB6 PTD0
DB7 PTD7

Displej obsahuje dva řadiče, každý obsluhuje polovinu displeje. Pro komunikaci se používají dva druhy příkazů. V jednom případě jsou displeji posílány instrukce a v druhém případě jsou mu posílány data. Zápis do displeje se provede po přivedení logické úrovně HIGH na pin E(Enable). Již ze začátku projektu nebyla jistota, zda displej bude mít dostatečnou rychlost vykreslování pro realizaci hry.

Software

 
2014/driving-game.1421583317.txt.gz · Poslední úprava: 2015/01/18 13:15 autor: Stanislav Horký