Individální projekty MPOA

Mikroprocesory s architekturou ARM

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


2014:led-bludiste

Toto je starší verze dokumentu!


Individuální projekt MPOA - zimní semestr 2014/2015.


Zadání projektu

Bludiště s kuličkou — Využijte RGB LED matici. Jedna barva LED reprezentuje kuličku, druhá cíl, třetí stěny. Nakláněním desky se bude kulička pohybovat k okraji a zastavovat se o stěny. Na závěr se na LED matici zobrazí počet sekund, jak dlouho trvalo hráči dostat kuličku do cíle.

RGB LED matice není v našem konkrétním případě tak docela RGB, neboť modrá složka chybí. Dostupné barvy jsou tedy červená, zelená a oranžová. Více barev naštěstí není potřeba, takže kulička bude mít zelenou barvu, cíl bude červený a stěny bludiště budou, kromě okrajů LED matice, reprezentovat oranžově svítící LED. Stěn využijeme proto, že matice formátu 8×8 LED je pro účel bludiště i tak malá, přičemž rozsvícením okrajů v oranžové bychom získali pouhých 6×6, což už je na nějakou zajímavější trasu zoufale málo.

Po dosažení cíle vypíše matice zelenou barvou čas, za který hráč prošel bludištěm (ve formátu m:ss).


Hardware

Základem celé aplikace je vývojová deska KL25Z, samozřejmě osazená pro propojení s LED maticí. Obrázky níže zachycují osazenou desku

a použitou LED matici 8×8.

Pro propojení obou hardwarových částí slouží převodník. Ten byl původně navržen pro jinou vývojovou desku, take bylo třeba použít ještě jednu DPS pro přepolohování pinů k propojení s KL25Z. Stránka o převodníku z původního převodníku na vývojovou desku je ZDE. Deska je navržena jako oboustranná, takže pájení vyžaduje promyšlení postupu a trochu trpělivosti. Já doporučuji (samozřejmě po navrtání) tento postup.

  1. Zapájet tři prokovy uprostřed. Čtvrtý je nadbytečný.
  2. Nasadit všechny piny do vývojové desky, nasunout desku redukce a zapájet ze strany TOP.
  3. Vysunout z vývojové desky, vysunout plasty pinů, zapájet potřebné piny ze strany BOTTOM a plasty zatlačit zpět.
  4. Na původní desce převodníku vycvaknout plasty na 18. dvojici pinů v levém sloupci a 10. a 18. dvojici pinů na pravém sloupci.
  5. Nasunout původní desku převodníku do nového převodníku a zapájet ze strany BOTTOM.
  6. Zmíněné tři dvojice pinů zapájet ze strany TOP.
  7. Zapájet UART ze strany BOTTOM, na straně TOP pak ještě VCC.
  8. Volitelně přidat rezistory a tlačítka (lze i kdykoliv dodatečně, přístup je bezproblémový).

Výsledek ukazují obrázky níže.


Software

2014/led-bludiste.1421250430.txt.gz · Poslední úprava: 2015/01/14 16:47 autor: Ivan Ryba