====== Zadání ======
Realizujte řízení dotykového RGB displeje K430WQA-V4-F pomocí mikrokontroléru Atmel ATSAM4E16 doplněného o 16MB flash paměť a USB rozhraní. Vytvořte textový font a funkce na zobrazení základních tvarů. Realizujte zobrazení obrázku z flash paměti.
====== Hardware ======
Tento projekt je součást diplomové práce. K řízení je použit MCU ATSAM4E16E který je osazen na vlastní DPS. Zařízení je napájeno z baterie. Toto napětí je impulsními zdroji regulováno na 3.3V a další potřebné napájení (+5V,-5V a +17V pro podsvícení displeje).
Display je je připojen na PORTC. Spodních 24 bitů je určeno pro přenos dat (RGB-888) a zbylé bity jsou použity pro signály HSYNC, VSYNC, DE a DCLK.
====== Program ======
Periodické signály, hlavně DCLK a HSYNC je vhodné řešit hardwarově, nejlépe některými z 9 TimerCounter modulů. Při návrhu se s tímto počítalo a je to takto také realizováno. Zobrazení provádí funkce ZobrazitDISP(). Ta pracuje ve smyčce pro každý řádek. 10 prvních a posledních řádků jsou bez dat nutné pro správnou funkci. Během prvního řádku je nutné signál VSYNC držet celou dobu v aktivní úrovni. Každý jednotlivý řádek také obsahuje několik DCLK před aktivní zónou dat a také za ní.. Tuto zónu určuje signál DE. Pro dekódování formátu je nutné převést formát 256 barev na RGB888. Ktomu slouží pole ENCODE_DISP. Je veliké 256 hodnot každá odpovídá patřičné barvě. Pole DISPLAY_POLE by pro plné rozlišení překročilo velikost RAM MCU a proto je nutné použít pouze rozlišení 420×238. I tak toto pole zabírá 75% RAM.
====== Kód ======
Při ladění a zprovozňování bylo využito logického analyzátoru pro kontrolu generovaných signálů.
#define __SAM4E16E__ #include "sam4e16e.h" uint8_t DISPLAY_POLE[420][238]; uint32_t ENCODE_DISP[256]; uint16_t Radek,Sloupek;
void PinInit(void){
PIOA->PIO_OER = 0xE03F0000;
PIOA->PIO_CODR = 0xE03F0000;
PIOC->PIO_OER = 0xD0FFFFFF;
PIOC->PIO_CODR = 0xD0FFFFFF;
PIOD->PIO_OER = 0xFF000000;
PIOD->PIO_CODR = 0xFF000000;
PIOE->PIO_OER = 0xF;
PIOE->PIO_CODR = 0xF;
PIOB->PIO_PDR = 0x0C;
PIOB->PIO_ABCDSR[0] = 0x0C;
PIOB->PIO_ABCDSR[1] = 0x0C;
PIOC->PIO_PDR = 0x2D000000;
PIOC->PIO_ABCDSR[0] = 0x2D000000;
PIOC->PIO_ABCDSR[1] = 0x0C000000;
return;
}
void TimerInit(void){
REG_TC1_IER2 = 0x10u;
REG_TC1_WPMR = 0x54494D00;
REG_TC1_RC0 = 0x05;
REG_TC1_RC2 = 0x00CF;
REG_TC1_CMR0 = 0x0C00C400;
REG_TC1_CMR2 = 0x0009C402u;
PMC->PMC_PCER0 = 0x05000000u;
REG_TC1_WPMR = 0x54494D01u;
REG_TC1_WPMR = 0x54494D00;
REG_TC1_RA2 = 0x00CE;
REG_TC1_WPMR = 0x54494D01u;
return;
}
void ZobrazitDISP(void){
while(REG_TC1_CV2!=0);
uint16_t Cykl=0;
Radek=0;
while(Cykl<290)
{
if(Cykl==0x0)
{
PIOC->PIO_SODR = ((0x1u) << 28);
}
else if(Cykl==0x2)
{
PIOC->PIO_CODR = ((0x1u) << 28);
}
else if(Cykl>=11&&Cykl<=283)
{
uint16_t t=0;
while(t<0x30){t++;}
PIOC->PIO_SODR = ((0x1u) << 31);
if (Radek>=17&&Radek<=255)
{
uint16_t y=0;
while(y<0x75){y++;}
Sloupek=0;
while(Sloupek<420){
PIOC->PIO_ODSR = ENCODE_DISP[DISPLAY_POLE[Sloupek][Radek-15]];
asm("nop");
asm("nop");
asm("nop");
asm("nop");
Sloupek++;
}
y=0;
while(y<0x75){y++;}
}else{
uint16_t y=0;
while(y<0x770){y++;}
}
Radek++;
PIOC->PIO_CODR = ((0x1u) << 31);
}
while(REG_TC1_CV2<=0x168);
Cykl++;
}
return;
}
int main(void)
{
SystemInit();
SystemCoreClockUpdate();
PinInit();
TimerInit();
REG_WDT_MR |= ((0x1)<<13); //watchdog disabled !!!!
PIOC->PIO_SODR = ((0x1u) << 30);
REG_TC1_CCR0 = 0x5;
REG_TC1_CCR2 = 0x5;
while (1)
{
ZobrazitDISP();
}
}
====== Průběhy ======
Na těchto obrázcích můžeme vidět reálné naměřené průběhy pomocí logického analyzátoru. Sestupně to jsou: DCLK (6MHz), HSYNC, VSYNC, DE a DATA..
Na prvním obrázku je zobrazen průběh zobrazení celé obrazovky viz VSYNC
Na tomto obrázku vidíme detail průběhu zobrazení jednoho řádku HSYNC
====== Závěr ======
Na pravém obrázku je zobrazena bílá barva, je zde patrný černý rámeček způsobený omezením RAM kapacity.
Jedná se o první zkušenosti s touto architekturou MCU a jejich aplikací na vlastní desce. Z toho vyplívají nedostatky, chyby a problémy které způsobily zpoždění práce a její neuplnost. Během tvorby byly pravděpodobně zničeny 2 mikrokontroléry a jedna DPS. Neuplnost také způsobilo nedostatečné zkušenosti s aplikací ARMů do vlastní desky.