Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
| Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
|
2016:brick-game [2017/01/13 16:59] Viktor Typovský [Kolize] |
2016:brick-game [2017/01/13 17:49] (aktuální) Viktor Typovský |
||
|---|---|---|---|
| Řádek 227: | Řádek 227: | ||
| ==== Reset ==== | ==== Reset ==== | ||
| Z názvu funkce vyplývá, že tato funkce má na starost restart a reinicializaci počátečních podmínek a hodnot. Nejprve však celou RG LED matici vybarví na 2s do červena a následně provede reinicializaci a zruší zmražení všech pohybů. | Z názvu funkce vyplývá, že tato funkce má na starost restart a reinicializaci počátečních podmínek a hodnot. Nejprve však celou RG LED matici vybarví na 2s do červena a následně provede reinicializaci a zruší zmražení všech pohybů. | ||
| + | |||
| + | <code cpp> | ||
| + | void Reset(void) | ||
| + | { | ||
| + | //---na 2s se zobrazí pouze červené LED na celé ploše matice---// | ||
| + | for(col = 0; col < 8; col++) | ||
| + | { | ||
| + | for(row = 0; row < 8; row++) | ||
| + | { | ||
| + | poleZeleny[row][col]=0; | ||
| + | poleCerveny[row][col]=1; | ||
| + | } | ||
| + | } | ||
| + | wait(2); | ||
| + | | ||
| + | //--------proběhne resetovací fáze--------// | ||
| + | //zhasnutí celé LED matice | ||
| + | for(col = 0; col < 8; col++) | ||
| + | { | ||
| + | for(row = 0; row < 8; row++) | ||
| + | { | ||
| + | poleCerveny[row][col]=0; | ||
| + | } | ||
| + | } | ||
| + | //re-inicializace | ||
| + | Inicializace(); | ||
| + | pocitadlo = 0; | ||
| + | rowAuto = 0; | ||
| + | poloha =4; | ||
| + | | ||
| + | //zrušení zmražení všech pohybů | ||
| + | tick.attach(&SvodidlaPohyb, 1); | ||
| + | tick2.attach(&AutaPohyb, 0.25); | ||
| + | } | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | ====== Video ====== | ||
| + | Aby nedošlo k jisté mistifikaci, chtěl bych podotknout, že hra ve videu začíná od restartu (červená plocha na počátku), z čehož je patrná následná reinicializace a opětovné spuštění hry. | ||
| + | |||
| + | {{youtube>gO0bwEQUUOA?medium}} | ||
| + | |||
| + | ====== Závěr ====== | ||
| + | Cílem tohoto projektu bylo zrealizovat hru z jednoho kdysi populárního herního zařízení pomocí RG LED 8x8 matice a vývojové desky FRDM KL25Z. Zadání se podařilo splnit v plném požadovaném rozsahu. Byla využita barevnost matice. Ovládání bylo zrealizované pomocí akcelerometru.\\ | ||
| + | Hra je poměrně jednoduchá na ovládání a celkový chod programu byl vyladěn, aby nedošlo k nějakým zásadním chybám. Šlo by však uvažovat o následujících modifikacích. Hra je aktuálně jednoúrovňová, což znamená, že auta počítače se pohybují konstantní rychlostí. Bylo by však možné tuto rychlost měnit například pomocí slideru, který je zakomponován v desce KL25Z. Také by šlo nahradit psedonáhodnou binární sekvenci přímo generováním náhodných jedniček a nul pomocí funkce rand(). | ||